Tööta lühikeste juppidena

Kuigi suurem osa mu koolitusil osalejaist on hädas katkestustega, on vahel hea endale ise luua kunstlikult katkestusi, töötades lühikeste ajajuppide kaupa.

Olen oma päeva jaganud laias laastus 50+10 rütmi – 50 minutit töötan ja 10 minutit puhkan. Kui vaja, siis püstitan endale nn 50 minuti eesmärgi: sõnastan täpselt, kui kaugele jõuan 50 minutiga ja annan endast kõik, et sinna ka jõuda. Sellisel moel töötades on stress üsna kõrge, sest aeg surub peale (see on tunne nagu töötaksid enne bussile või rongile jooksmist, oluline on töö valmis saada). Teise varjuküljena olen vahel pealiskaudne – nagu nüüdki, kui kirjutan 10 minutiga käesolevat postitust.

Päikeselise poole pealt hoiab selline, lühikeste kunstlike tähtaegade seadmine asjad väga kiiresti liikumas ning töö lausa lendab käes.

Alternatiivina võid proovida veelgi lühemaid tsükleid: 20minutilisi või 10minutilisi.

Sellel lähenemisel on üks varjatud plusspool veel: see sunnib sind jagama töid väiksemateks, lihtsamini mõistetavateks ja hõlmatavateks tükkideks, mille tegemist on lihtne alustada.

Hea abimees selliste lühikeste ajatsüklite kasutamisel on tasuta tarkvara Workrave, mis aitab meenutada pause. Olen kasutanud seda 4-5 aastat ja soovitan proovida.

  • See 50+10 minuti tsükkel on lisaks ka tervislik, sest töötades arvutiga tulebki iga tund silmi 10 minutit puhata.

    Kuidas seada aga endale meeldetuletajat?
    Soovitan panna lihtsalt Outlooki kalendrisse hommikune kohtumine, mida siis iga kord 1h edasi lükata 🙂

    Tuleb meeldetuletus, puhkad silmi 10 minutit, ja siis lükkad kohtumise taas 1h edasi. Tunni pärast kordub sama….

  • See 50+10 minuti tsükkel on lisaks ka tervislik, sest töötades arvutiga tulebki iga tund silmi 10 minutit puhata.

    Kuidas seada aga endale meeldetuletajat?
    Soovitan panna lihtsalt Outlooki kalendrisse hommikune kohtumine, mida siis iga kord 1h edasi lükata 🙂

    Tuleb meeldetuletus, puhkad silmi 10 minutit, ja siis lükkad kohtumise taas 1h edasi. Tunni pärast kordub sama….