50/30/20 reegel

Avastasin mõne kuu eest Steve Pavlina blogis vana sissekande, mis soovitab kasutada nn 50/30/20 reeglit. Reegel ise on lihtne:

  • Kuluta 50% ajast asjadele, mis on olulised 5 aasta perspektiivis.
  • Kuluta 30% ajast asjadele, mis on olulised aasta-paari perspektiivis.
  • Kuluta 20% ajast igapäevastele tegemistele.

Olen proovinud seda reeglit oma elus kasutada viimase paari kuu jooksul ning tulemused on fantastilised! Oluline on see, et planeerid igasse päeva paar tundi väga olulistele asjadele ning pead sellest plaanist ka kinni. Ning elu muutub kuu-paariga märksa mõnusamaks 🙂

Aruka ajajuhtimise blogi tõuseb tuhast :)

Ei saa mitte vaiki olla 🙂 Iga kord leian koolitustelt mitmeid huvitavaid mõtteid, millest võiks teistelgi abi olla – seetõttu avan uuesti aruka ajajuhtimise blogi ning jagan teiega korra-paar nädalas mõne hea ajajuhtimisnippi, millest minul ja mu klientidel on abi olnud.

Selge Pilt liitus Vain&Partneritega

Alates 5. maist liitusin (ja loomulikult võtsin kaasa ka OÜ Selge Pilt) Vain&Partnerite tiimiga ning edaspidi toimuvad aruka ajajuhtimise koolitused koostöös nendega. Liitumise põhjus oli lihtne: Vain&Partnerite portfellis nappis veidi suurepärasest aja- ja projektijuhtimiskoolitusest ning mul oli just nimelt see tükk pakkuda, et partnereid leida. Seega mõlemad pooled võidavad. Veelgi rohkem võidavad koolitusel osalevad inimesed, sest koolituse sisu muutub ainult asjatundlikumaks, põnevamaks, köitvamaks ja – mis kõige olulisem – kasulikumaks ja aega säästvamaks.

Suur tänu kõigile, kes on osalenud Selge Pildi ajajuhtimiskoolitustel! Ja muidugi soovitage Vain&Partnerid ajajuhtimiskoolitust, sest Te juba teate, kui hea see on 🙂

Google Calendar suhtleb mobiilidega

Kui varem oli Google Calendaril hea mobiilne veebiliides, siis nüüd saab sünkroniseerida Google Calendarit enam kui sadat marki mobiilidega – Goosynci abil.

Ja tasuta tõukepost emoze toimib nüüd ka Google Mailiga suuremate probleemideta, kui te seda veel ei teadnud.

Google Calendar ja Microsoft Outlook suhtlevad!

Google tuli lõpuks ometi välja programmijupiga, mis suudab sünkroniseerida Microsoft Outlooki ja Google Calendari kalendreid. Tänased punktid lähevad inimese lihtsustamise eest seega Google’ile 🙂 Kui kasutad aja haldamiseks mõlemat tarkvara või vajad Google Calendarit Microsoft Outlooki oma sõpradega jagamiseks, tõmba tarkvara siit.

Inimesed rahul!

Bingo! Pidasin vahepeal mitu koolitust ning kohtusin kümnete harukordselt meeldivate inimestega, kellega oli ajajuhtimise asju arutada puhas rõõm. Loe, mida inimesed arvavad mu koolitusest 🙂 Suur tänu kõigile osalejatele!

Kui soovid ka tulla asja uurima, siis järgmised koolitused toimuvad 11. märtsil Ülemiste City konverentsikeskuses ja 12. märtsil Olümpia hotelli konverentsikeskuses. Personali- ja koolitusjuhtidele kehtib endiselt soodushind 990 krooni mõlema koolituse puhul.

Ettevõttekoolituse kavandajatel soovitan uurida firma- või organisatsioonikoolituse lehte lisainfo saamiseks.

Küsimused ja pärimised ikka ja alati oodatud mu e-postkasti.

Suurepärane abimees ClearContext

Kalju Rüütli Trigger Software‘st tutvustas mulle eile suurepärast ajahaldusvahendit: ClearContext IMS v4. Kui see paigaldada MS Outlookile, siis võidad 3 asja: ükski e-kiri ei jää vajaliku tähelepanuta, kirjavahetus püsib loomulikul moel koos ning saad Outlookile öelda, et tahad segamatult näiteks 60 minutit töötada ilma, et uued e-kirjad tööd häiriksid.

Proovisin ise järgi ja julgen soovitada: väga hea töövahend, mis suurendab efektiivsust oluliselt.

20. veebruari koolitusrühm koos

20. veebruaril Olümpia konverentsikeskuses toimuva aruka ajajuhtimise koolituse rühm on kenasti täis. Seega: kellel isu tulla aruka ajajuhtimist uudistama või osalema personalijuhi erihinnaga, võiks sihile võtta 11. märtsi koolituse Ülemiste City konverentsikeskuses või 12. märtsi oma Olümpias. Registreeruda tasub varakult, sest rühmad kipuvad üllatavalt kiiresti täituma 🙂

Mida teha, et uue aasta lubadused ei jääks vaid lubadusteks

Enamik inimesi annab uue aasta alguses endale lubadusi: toitun tervislikumalt, hakkan trennis käima, loobun suitsetamisest või viin lõpule mingi olulise tööülesande. Kui aasta saab läbi, selgub sageli karm tõde: enamikest lubadustest ei saanud asja, need jäid alusetuteks. Kuidas seda olukorda vältida?

Uue aasta lubaduste puhul tuleb igaga neist siduda konkreetsed tegevused, mis aitavad meid eesmärgile lähemale. Kui kavas on näiteks suitsetamisest loobuda, siis selleks tuleb midagi ette võtta. Nii panedki kirja tegevused: selgita endale suitsetamise kahjulikkust ja hangi selleks infot, lepi nõustajaga aeg kokku, vajadusel osta plaastreid või nätsu, leia endale tegevus suitsupauside rutiini täitmiseks muu lõõgastava tegevusega. Kui kõik need asjad tehtud, võib alustada edukat võõrutuskuuri. Sama moodi soovitan panna iga uusaastalubaduse puhul kirja konkreetsed sammud, mis on vajalikud lubaduse täitmiseks.

Vahel kipuvad asjad – ja mitte ainult uue aasta lubadused – jääma unarusse hoolimata korralikust tegevuskavast. Kuidas olukorda lahendada?

David Allen soovitab oma kohustusi korrapäraselt üle vaadata ning leiab, et puudulik ülesannete ülevaatus tekitab sama palju stressi kui põhjalik ülevaatus seda leevendab. Ülevaatus loob selguse ja eneseusalduse ning soodustab loovust. Ja maalähedasemalt asja võttes: ülevaatus aitab panna aja planeerimise süsteemi klappima tegeliku eluga.

Iga päev
Igal õhtul, enne tööpäeva lõppu, vaatan üle saabunud e-kirjade kausta ja tühjendan selle (nagu olen varasemates kolumnides kirjeldanud). Seejärel heidan pilgu tegevusnimestikele.

Sageli avastan, et „@Ootel”-nimestikus (mäletate, selles on delegeeritud asjad) leidub ülesandeid, millega kaastöölised on lubanud lõppevaks päevaks ühele poole saada, aga millest pole olnud kuulda kippu ega kõppu – sel juhul saadan neile meeldetuletuse või helistan üle. Samuti vaatan üle teised tegevusnimestikud, et veenduda: neis puuduvad tegevused, millega pean tingimata täna tegelema. Ülevaatuse käigus planeerin ka järgmist päeva ning panen üsna täpselt paika, millega tahan seda sisustada.

Järgmisena vaatan üle päeva jooksul laekunud paberid, panen kirja nendega seotud konkreetsed tegevused (näiteks lisan kalendrisse meeldetuletuse arve maksmiseks) ning arhiveerin need.
Lõpuks viskan pilgu mööduva ja järgmise päeva kalendrisse: kas kõik tänased asjad said hästi tehtud ja mis mind ootab homme ees? Kui see on tehtud, võib tööpäeva lõppenuks lugeda ning – pea töömõtetest tühi – asuda koduste toimetuste juurde.

Selliseks ülevaatuseks kulub mul iga päev kuni tund.

Iga nädal
Iga reede pärastlõunal reserveerin kalendris tunni-paar nädalaseks ülevaatuseks. See on ülevaatustest tõhusaim, sest aitab vältida tõrkeid pooleliolevates projektides.

Esimesena võtan ette pooleliolevate projektide nimekirja ja vaatan projektid ükshaaval läbi. Kas kõik saab tehtud tähtajaks? Kas mõni projekt on takerdunud ning kui nii, siis mis on selle põhjus ja kuidas tõkestust kõrvaldada? Kas vahepeal on tekkinud vajadus mõne uue ja olulise projekti järgi? Sageli avastan ülevaatuse käigus, et nädalaga on mõned projektid muutunud aktuaalsemateks ja teised vähemoluliseks – järelikult tuleb ka prioriteedid ümber vaadata.

Paari nädala tagant vaatan läbi ka kõik meilikaustad, et teha kindlaks, ega neisse ole ununenud asju, mis nõuavad tegutsemist. Kui leian mõne sellise, lisan selle tegevusnimestikesse. Samuti sirvin läbi aktiivsete projektide taustamaterjalid, sest vahel eksib ka neisse konkreetset tegevust nõudvaid asju.

Pärast projektinimekirja vaatan läbi kõik tegevusnimestikud ja sageli avastan, et mõned asjad on jäänud unarusse – proovin nad sel juhul hiljemalt järgmisel nädalal lõpetada.

Seejärel vaatan läbi mööduva nädala kalendri, et leida sellest tegemata jäänud asju. Viimasena võtan ette järgmise nädala kalendri: veendun, et kõik olulised asjad on kirjas. Töönädala võib sellega lõppenuks lugeda ning nädalavahetusel töömõtted mind ei kimbuta.

Kord kvartalis
Iga kolme kuu tagant reserveerin kalendris pool päeva rollide läbivaatuseks. Rollide nimestikke on mul kaks, üks töö- ja teine eraelu jaoks. Minu olulisemad töörollid on koolitaja ja ajakirjaniku omad. Mõlema puhul vaagin, kas täidan neid rolle hästi ning mida konkreetselt peaksin tegema, et veel parem olla. Sama moodi vaatan läbi eraelu rollid: olen abikaasa, isa ning täidan ka paari ühiskondlikku ülesannet.

Kui ülevaatuse käigus avastan, et peaksin midagi tegema, olemaks parem inimene, siis lisan konkreetsed tegevused oma ajajuhtimissüsteemi.

Kvartaliülevaatuse käigus vaatan läbi ka need ideed, mida olen pannud kirja tulevikus teostamiseks – tõenäoliselt on mõni neist jõudnud nii kaugele, et sellega kohe tööle asuda.

Kord aastas
Nüüd jõuamegi uue aasta lubaduste juurde. Iga aasta alguses vaatan peale rollide üle ka järgmise 12-18 kuu eesmärgid. Millega soovin alanud aastal toime tulla nii era- kui ka tööelus? Sõnastan kõik need asjad võimalikult konkreetselt ning taas panen kirja lihtsad ja selged füüsilised tegevused, mis aitavad mind eesmärkide saavutamisele lähemale.

Kord kvartalis vaatan aasta eesmärgid üle, teen vajadusel muudatused – et eesmärgid oleksid eluga kooskõlas – ning hoolitsen selle eest, et aasta lõpus oleks põhjust endaga rahul olla.
Kvartali- ja aastaülevaatuseks soovitan varuda peaaegu segamatuks pühendumiseks terve päeva. Vajadusel võib ju sellist ajurünnakuks kasvavat ülevaatust korraldada kogu osakonna või ettevõttega, et eesmärgid ja nende täitmiseks vajalikud tegevused oleksid kõigile selged ja mõistetavad.

Mõni kord kasvab aastane ülevaatus visioonide määratlemiseks. Kes tahame olla 3-5 aasta pärast? Mida peaksime tegema, et endaga võimalikult palju rahul olla? Kuidas tundub, näeb välja ja millist häält teeb edu? Mida peaksime selle saavutamiseks tegema? Uskuge mind, sel teemal mõtisklemine on äärmiselt mõnus ja tõhus. Seda enam, et tegemist pole lihtsalt heietamise või unistamisega, vaid visioonidega saad siduda konkreetsed tegevused, mis aitavad unelmat teostada.

Eripakkumine personalijuhtidele

Pakume personalijuhtidele võimalust osaleda 20. veebruaril Reval Hotel Olümpias toimuval aruka ajajuhtimise koolitusel tutvumishinnaga 990 kr + km, et tutvuda koolitusega vahetult ning saada infot selle korraldamise vajaduse kohta Teie ettevõttes.

Koolitus on mõeldud kõigile, kes soovivad toime tulla kasvava infotulvaga ja kasutada oma energiat säästlikult, et hoida kokku aega. Koolituse läbinud oskavad kasutada enda ja kaastöötajate aega varasemast oluliselt tulemuslikumalt ning suudavad kolme kuuga suurendada oma efektiivsust vähemalt 20%.

Pragmaatilise koolituse käigus õpite:

  • Kuidas talletada kõik ideed ning neid võimalikult kiiresti ja tulemuslikult ellu viia
  • Kuidas omada ülevaadet kõigest, mis teoksil, ja vältida asjade unarusse jätmist
  • Kuidas teha õigeid asju õigel ajal õiges kohas ja seega aega võita
  • Kuidas püstitada reaalseid ja konkreetseid eesmärke ning neid saavutada
  • Kuidas vähendada tegemata asjadest tingitud stressi miinimumini
  • Kuidas kasutada aja planeerimisel Teie harjumuspäraseid töövahendeid tõhusalt

Koolitusele järgneva kuu jooksul saate soovi korral tasuta konsultatsiooni oma tegevusplaanide, kalendri ja tegevusnimestike korrastamiseks.

Kuu pärast koolitust järgneb kogemuste jagamise ja õpitu kinnistamise sessioon, millel saate soovi korral leida oma ajahaldusprobleemidele kaasõppurite abil lahendusi ning osaleda nende probleemide lahendamises.

Pärast koolituse materjali omandamist ja igapäevast kasutamist kuu vältel:

  • Suureneb Teie efektiivsus: tulete vähema ajaga toime enamate ja samas olulisemate asjadega
  • Väheneb stress, mida varem tekitasid Teie ja Teie meeskonna ees seisvad ülesanded ning asjade käigust tervikliku ülevaate puudumine
  • Lõpptulemusena paraneb Teie elu kvaliteet – suudate senisest lihtsamini toime tulla nii igapäevaste pisiasjadega kui ka kavandada ja ellu viia pikaajalisi projekte ja plaane.
  • Saate põhjaliku ülevaate aruka ajajuhtimise koolitusest ning saate otsustada, kas sellest on abi Teie ettevõtte või organisatsiooni töötajate arendamisel

Koolituse hind sisaldab 7tunnist praktilist koolitust, kuu vältel 2 tundi meili- ja/või telefonikonsultatsiooni, 2tunnist järelkoolitust ja kogemuste jagamise sessiooni, koolitusmaterjale, tervituskohvi ja kohvipause ning lõunasööki.

Koolitusele saab registreeruda meiliaadressil info@selgepilt.ee ja telefonil 664 0002.