Koolitusprojekti 3 suurimat ohukohta

Klõpsa pildil mõttekaardi sisu suuremaks kuvamiseks.

Klõpsa pildil mõttekaardi sisu suuremaks kuvamiseks.

Koolitusprojekte ohustavad kõige rohkem koolituse puudulik või olematu järeltöö, koolituse eesmärgi ebapiisav selgitamine osalejatele ning koolituse halb planeerimine, leidsid täna Äripäeva korraldatud koolituskonverentsil “Koolitus 2016” minu töötoas osalejad.

Järeltegevused puuduvad

Suurima ohukohana tõid töötoas osalejad välja seda, et koolitus küll valmistatakse ette ning see toimub, kuid koolitusele ei järgne sellel õpitud ja omandatud oskusi ja teadmisi kinnistavaid järeltegevusi. Osalejate kogemuste põhjal on järeltegevuste mõju edukale koolitusele tohutu, ent sellest hoolimata 70% juhtudest puudub koolitusel järeltegevused.
Selle vea ennetamiseks soovitasid osalejad tellida koolitus järeltegevustega koos ning planeerida juba alguses koos koolitusega ka järeltegevused. Samuti on vaja koolituse käigus panna paika osalejate järgmised tegevused pärast koolitust: kes teeb mida kuidas mis ajaks. Häid tulemusi annab ka see, kui koolitusele järgneb juhtrühmaga kohtumine, millel vaadatakse läbi koolitusel osalejate järeltegevused ning nende tulemused.

Osalejad ei tea, miks nad on koolitusel

Neljal juhul viiest on töötoas osalejate hinnangul ette tulnud, et mõni osaleja ei tea, miks ta osaleb koolitusel.
Selle ennetamiseks on oluline sisekommunikatsioon enne koolitust, mis selgitab ootusi koolitusele ning koolituse vajadust nii organisatsiooni kui ka osaleja vaatevinklist. Kasuks tuleb see, kui koolitaja intervjueerib koolituse eeltöö käigus osalejaid ning omalt poolt tutvustab neile koolitust ja selle eesmärki. Koolitusel osalejate kaasamist ettevalmistustöös ei saa alahinnata: kui kuulata osalejate vajadusi, siis saab peenhäälestada koolituse selliseks, et osalejad saavad sellest võimalikult palju kasu.

Halb planeerimine

Kolmanda olulise valukohana tõid töötoas osalejad välja koolituse halva planeerimise.
Koolitust saab paremini planeerida, kui mõelda läbi koolituse vajadus ning asuda koolitust ette valmistama piisavalt vara. Samuti aitab planeerimist parandada oluliselt see, kui uurida osalejatelt, millal ja kuidas saavad nad kõige paremini koolitusel osaleda. Abi saab ka koolituse ettevalmistuse checklist’ist, mida enne iga koolitust läbi vaadata ja pärast iga koolitust veidi täiendada.