Tee iganädalast ülevaatust hommikuti

Olen enda ja teiste juures märganud seda, et kuigi alguses võib tunduda hea ideena teha iganädalast ülevaatust päeva lõpus, on seda siiski arukas teha kohe hommikul esimese asjana. Põhjus on lihtne: päeva jooksul kipub ikka igasuguseid tegevusi kogunema ning siis, kui jõuab kätte iganädalase ülevaatuse aeg, on kange kiusatus seda kasutada hoopis teisteks asjadeks. Ning kui lõpuks õhtul jõuad iganädalase ülevaatuse juurde ja hakkad selle käigus delegeeritud tegevuste nimekirja läbi käima, on kõik teised juba töö lõpetanud ning tagasiside ootamine võtab aega.

Seega: lepi endaga kokku päev, mil teed esimese asjana iganädalase ülevaatuse. Ülejäänud osa päevast saad kasutada vajadusel nö järele tõmbamiseks või siis uute asjade alustamiseks.

Iganädalase ülevaatuse check-list on lihtne:

  • Vaata üle möödunud nädal ja kiida end. Soovi korral kirjuta nädala päevik.
  • Liiguta lõppenud projektide materjalid arhiivi.
  • Tee mõttepuhastus – pane kirja kõik tähelepanu köitvad asjad (mis siiani pole kirjas), puhasta meilikast ning otsusta iga tegevuse puhul, mida Sa sellega teed.
  • Vaata läbi oluliste nõupidamiste materjalid ning olulised e-kirjad ja teised dokumendid. Otsi neist tegevusi, mis pole veel kirjas.
  • Vaata üle @Ootel-nimekiri ja tuleta vajadusel delegeeritud tegevusi teistele meelde.
  • Vaata järgmise (ja vajadusel ka ülejärgmise) nädala kalendrit. Milliste tegemistega pead valmis saama?
  • Vaata @Tulevikus-ühel-päeval nimekirja ja vajadusel tõsta sealt projekte-tegevusi igapäevastesse nimestikesse.
  • Vaata läbi Projektide nimekiri ning vajadusel muuta projektide prioriteete.
  • Vaata läbi kõik tegevusnimestikud ja sea vajadusel tegevused samasse järjekorda kui Projektide nimestikus.
  • Planeeri järgmise nädala kalender (järgi 80/20 reeglit, planeeri kuni 4h päevas, jäta pause, korralda iga päev nõupidamine või paar iseendaga).
  • Oledki valmis järgmiseks suurepäraseks nädalaks! 🙂